Monday, April 18, 2005

Citronpaj

Jag fotovandrade genom Uppsala med den trevliga Bella-fotografen A i helgen och funderade på livet, kärleken och bilderna … eller på fotograferna:


Är fotografi essensen av den anala personlighetens konstnärliga uttryck, där desto mer kontroll du har över desto fler aspekter av skapandet desto nöjdare kan du vara med dina bilder och dig själv som fotograf? Där slumpen, det som blir av det som är, är fult och oönskat?

Såklart inte, men det är inte utan att det låter så ibland.

Jag visade A hur jag gör mina abstraktare bilder och vi fnissade och skrattade, snurrade och fånade oss och gjorde bra och usla bilder om vartannat.

Jag tror att glädjen är viktigare än kontrollen, jag tror vägen är viktigare än målet och jag tror framför allt att bilden är värdefull oavsett hur den kom till.

/emtre


ah, just det - citronpajen.

Jag tyckte livet var elakt mot mig, så jag bjöd mig en bit citronpaj

- livet förblev elakt, men pajen
den var god.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home