Sunday, April 16, 2006

Stad sedd

Jag önskar jag var av den där morgonpigga sorten så jag kunde börja med att berätta hur luften doftade tidigt om morgonen när jag tillsammans med solen fick se världen födas pånytt. Men, tidiga mornar har aldrig och kommer nog tyvärr aldrig vara min melodi, men för den som är nyfiken kan jag berätta hur världen doftade när den funnits i en sådär fem timmar ... den doftade varmt damm.

Så vid sådär tolv gav jag mig iväg för en #fotopromenad i huvudstaden. För dagen i sällskap av El Greco och såklart av min lensbaby. Utmaningen: att se stad med babyn på kameran. Lensbabyn är på många sätt icke-optimal för gatufoto. Man måste alltid lyfta den till ögat, det tar ett tag att hitta skärpan och när man väl hittat den så är den inte alltid på rätt ställe. Med andra ord blir man långsam och odiskret, chansen att bilden vandrat vidare är ganska stor. Men men .. man måste ju försöka i varjefall.











/emtre

0 Comments:

Post a Comment

<< Home