Thursday, October 20, 2005

Höstblå

Så kommer dagarna när ljuset tryter och mörkret kryper nära inpå. Efter utställningen på Hasseludden har det känts svårt att ladda om. Längtan efter att få göra de där meningsfyllda bilderna, de som klingar rätt, gnager inom men inga kommer till mig. Frustrerande är bara början och jag vet inte hur jag ska komma vidare.
Så under tiden gör jag bilder av de mest skilda slag med tanken att kanske hittar nån av dem förlöser en smula.

Ett litet uppdrag med barnbilder







En snabbsession med Tanya







Jag längtade ljus och lugn, fallande löv och meditativ ensamfotografering så bilen och jag for till den lilla bokskogen straxt utanför Enköping.














Höstiga bilder











Sökandet fortsätter.

Det finns en känsla av meningsfullhet när bilden och budskapet är rätt. Kanske är det mitt höstmörker som stjäl blicken och känslan för mig. Kanske är det därför min längtan är så stark.

Sökandet får fortsätta.

/emtre

0 Comments:

Post a Comment

<< Home