Saturday, June 09, 2007

Mobilder mer

Projektet fortsätter, men det återstår att se om det går bra eller inte.

Jag har insett två saker:
Fotografi är som skrivande i det att när ingen inspiration finns så är det bättre att börja jobba även utan inspiration än att vänta på att inspirationen ska dyka upp. Ofta men inte alltid kan inspiration och nya tankar födas i eller kanske av arbetet. Eller så är jag en optimist som hoppas.
Stress och bilkörning dödar mitt lilla projekt. Båda slår undan benen för bildseendet och/eller fotograferandet. Så fram för mer promenader av alla möjliga skäl.


















Labels:

3 Comments:

Blogger Adam said...

Som jag sagt tidigare gillar jag din idé mycket. Och jag tycker du är helt rätt ute som jobbar vidare trots inspriationsbrist - jag tror det är ytterst ovanligt att någon fotograf/konstnär kan jobba bara på inspiration.

Angående bilderna så skulle jag gärna vilja se mer liv. Människor, ansikten. Fast det är kanske tanken att det mest ska vara byggnader och döda ting i bilderna?

10:43 AM  
Blogger emtre said...

Jag tror du har helt rätt ang. att få in mer liv, människor och ansikten. De borde finnas med, de ska finnas med :)
/Maria

11:01 AM  
Blogger Fredde said...

Jaha, här sitter man med 100 000:- i kamerautrustning o du tar bättre bilder med mobilen ;)

Gillar verkligen den analoga känslan i mo-bilderna, känns som skön gammal film som legat bortglömd vilket förmedlar känslan än bättre.

Saknar inte alls ovidkommande ting som människor i dina bilder; känslan är starkare som de är....

BAW

7:28 PM  

Post a Comment

<< Home