Sunday, October 21, 2007

Det fixar jag ... det tar säkert inte mer än 5 min



Famous last words.

Jag erbjöd mig att fixa till och skriva ut en bild åt ena kollegan som ska förnya sitt körkort. Bilden hade varit inne och vänt hos vägverket men de gillade inte den utskrift hon ordnat, en sorts vägverkets bildkritik, den var för pixlig och för dålig kontrast i. Så hon frågade om jag kanske kunde göra dem nöjda och jag lovade att försöka. Hur lång tid kan det egentligen ta, tänkte jag i mitt högmod

Sådär en tre, fyra försöksutskrifter senare var jag mer än väl påmind om att jag aldrig använt min lilla hemmaskrivare till nåt viktigare än egna det-vore-roligt-att-ha-den-här-snabbt-på-papper bilder. Det här med skrivarprofiler tillhör de fotografi närliggande tekniska kunskaper som jag än så länge kunnat undvika att lära mig. Vilket jag nån utskrift eller två till senare givetvis svär lite över. Efter nån timme har jag fem subtilt olika alternativa bilder som vägverket kan få och jag är lite mer välbevandrad i utskrifternas värld eller så vill jag inbilla mig i vart fall.

Fem minuter - my foot.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home