Sunday, July 15, 2007

Lust + Rädsla = Fotografi

I mitten av augusti håller Fotosidan.se tillsammans med Fotoskolan i Stockholm en fyradagars workshop om utmaningar i det personliga bildskapandet.
Och jag ska gå!


Jag skriver att jag ska gå med sådär lite skräckblandad förtjusning. Å ena sidan ser jag oerhört mycket fram mot möjligheten att kanske under några dagar hamna i ett sammanhang där jag kan få den spark i ändan jag behöver för att komma vidare. Å andra sidan är jag lite rädd att ha för höga eller fel förväntningar. Och å tredje sidan bär jag alldeles närmast min själ en liten oro - tänk om jag egentligen är kass på det här med bilder!?! Nåväl. Det ska bli kul i vart fall.

Förutom utrustning som kamera och bildbehandlingsdator ska man ha med sig en liten portfolio på 10 bilder. Så nu sitter jag och kliar mig i huvudet i ett försök att välja bilder som kan tänkas representera mig på ett bra sätt. Mitt bildliga jag så att säga. Lätt men svårt.

Så nu sitter jag här med 30 13x18bilder utspridda över mitt vardagsrumsbord och funderar. Eller 30 var de från början, nu är vi nere i 16 men det är nu det börjar bli svårt. Vem är jag egentligen. Vilka bilder är det som ska få vara med? Och vilka är det egentligen som är bra?


Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home